V první řadě chci poděkovat Vám i oběma Vašim kolegyním i dalším lidem, kteří se na vzniku a realizaci projektu podíleli. Myslím, že většina žáků se během školního roku dozvěděla velmi názornou a přístupnou formou hodně informací z oboru financí, vedení domácnosti a hospodaření v domácnosti i osobním.
Velmi pozitivní je fakt, že informace nejsou žákům podávány jako neměnné dogma, ale žáci jsou vedeni k tomu, aby si vytvořili a formulovali vlastní názor, případně o něm dokázali dále debatovat. Problémy prezentované formou krátkých hereckých výstupů jsou zdařilým a sdělným oživením všech lekcí.
Věková skupina vhodná pro tuto formu a obsah je sedmá, nebo osmá třída. Ukázalo se, že mezi sedmáky jsou výrazné rozdíly ve znalostech a chápání finanční problematiky a řada z nich má ještě velmi neurčitou představu o tom, jak to s penězi v životě a domácnosti je, i o svém budoucím životě, postavení, hospodaření. Naopak se vyskytli jednotlivci, kteří to v hlavě mají srovnané a ve financích se dobře orientují.
Jediným problémem tak podle mne zůstává určení časové dotace. Jedna vyučovací hodina je málo, dvě už zase pro udržení pozornosti moc. Východiskem by mohlo být umístění lekcí do koncových hodin rozvrhu, kdy případné prodloužení nenaruší přestávky a další vyučování, nebo propojení dvou hodin, přestávku nedělat podle rozvrhu, ale až po skončení programu a pak ve zbytku času přechod k výuce.
V tomhle směru je tedy ještě o čem přemýšlet.
To je asi tak všechno, co jsem považoval za nutné a užitečné uvést, snad Vám to bude k užitku.
Ještě jednou za realizaci programu děkuji a doufám, že v příštím školním roce si uděláte místo a čas na další naše třídy.
Přeji klidný závěr školního roku a krásné a pohodové prázdniny.
S pozdravem
Pavel Machovec